Cea de-a XIII-a ediție a uneia dintre cele mai așteptate competiții și-a desemnat câștigătorii pentru anul 2022, consumatorii votând 19 produse din 23 de categorii, care vor avea dreptul de a folosi eticheta “Votat Produsul Anului®” în toate materialele de comunicare si pe ambalaj, pentru 12 luni începând cu data de 10 mai 2022 și până pe 9 mai 2023. Aceste produse, votate de către consumatori dintre produsele similare din aceeași categorie, au fost evaluate din perspectiva atractivităţii, inovaţiei şi intenţiei de cumpărare.
Studiul de piaţă din 2022 a fost realizat online, pe 23 de categorii, de Exact Business Solutions, pe un eşantion de 4.118 de consumatori români, unul reprezentativ pentru populaţia din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, utilizatori de internet. În 4 dintre cele 23 de categorii nu a fost desemnat câștigător. Studiul a avut loc în perioada 10 martie 2022 – 18 aprilie 2022.
La acest studiu au fost înscrise produsele de larg consum care au avut o inovaţie în ultimele 18 luni anterioare startului competiţiei.
Trei dintre acestea sunt produse care se găsesc în Farmaciile Catena și desemnarea lor drept câștigătoare de către publicul consumator este cu atât mai meritorie cu cât ele reprezintă un indicator pertinent al modului în care se schimbă și evolueaza stilul de viață al oamenilor. Practic, au fost înscrise în competiție și premiate de către consumatori, produse orientate spre un stil de viață sănătos, responsabil față de mediul înconjurător și care le permit o cât mai multă mobilitate. Eroarea maximă de eşantionare a fost de +/-1.5%.
La Gala Votat Produsul Anului 2022 au participat reprezentanți ai marilor companii care au în portofoliu produsele premiate. Din partea grupului Fildas-Catena au fost prezenți la eveniment Aurelia Babinciuc, Director National de vânzări Catena, Smaranda Cîrlan, Category Manager Food Supplements Catena, Veronica Rîpeanu, Product Manager Own Brands Fildas-Catena, Andreea Răileanu, Assistant Product Manager Own Bands, Fildas-Catena și Alin Claudiu Popescu, Brand Manager, Tonica Group. Evenimentul a fost marcat și de recitalul extraordinar al grupului de tenori ADLV – Ad Libitum Voices, alcătuir din Tiberius Simu, Sergiu Colțan, Vlad Morar, Cristian Ignuță.
Votat Produsul Anului este un concept internaţional care premiază produsele inovative, activând în prezent în 47 de ţări
“Anul trecut, ne uitam cu speranță către 2022 în sensul reintrării lucrurilor pe un făgaș normal, mai domolit din punct de vedere al provocărilor” – a declarat Mihaela Păduraru, Country Manager “Votat Produsul Anului®” România, prezentatoarea evenimentului. ”Însă, realitatea geo-politică și conflictul din regiune au contrazis acest lucru. Astfel avem de străbatut încă o perioadă în care suntem nevoiți să jonglăm, simultan, la nivel macro cu multiple încercări – sociale, economice, financiare. Inovația, mai mult decât oricând, este temeiul pentru răspunsurile care împing societatea înainte, venind cu soluții la schimbările ce apar pe toate planurile. Accelerarea digitală, reevaluarea managementului operațional și găsirea de resurse alternative sunt doar câteva din premisele unei noi ere care ni se deschide, mai eficiente și mai performante. Suntem bucuroși, ca de fiecare dată, să susținem aceste demersuri și modul lor de comunicare către consumatori”.
Iată care au fost produsele desemnate câștigătoare și categoriile corespunzătoare:
- Categoria Dezumidificatoare: Dezumidificator D3 Traditio AlecoAir (Alt Aleco Group)
- Categoria Mobile Banking: Aplicația de Mobile Banking – UniCredit Bank (UniCredit Bank)
- Categoria Apă Minerală: Aqua Carpatica minerală carbogazificată – doză 330ml (Carpathian Springs)
- Categoria Detergent de rufe: Gama Ariel Allin1 Extra Color Shine: Extra Fiber Care și Revita Black (Procter & Gamble Marketing România)
- Categoria Picături Oftalmice: Gama Assista Oftapic 10ml (Fildas Trading)
- Categoria Gustări sărate BIO: Republica Bio – Gama Sănățele® (Republica Bio)
- Categoria Crenvurști din carne: Gama CrenFOX (Fox Com Serv)
- Categoria Suplimente alimentare – Sistem respirator: Naturalis Septocalmin Islandica (Naturalis)
- Categoria Suplimente alimentare – Hepatoprotectoare: Good Routine® – Guard-your-liver® (Secom Healthcare)
- Categoria Îngrjire feminină: Always Platinum (Procter & Gamble Marketing România)
- Categoria Suplimente alimentare – Sănătatea aparatului urinar: Good Routine® – Comfort-U® (Secom Healthcare)
- Categoria Produse topice – Sistem osteoarticular: Gama Naturalis ArtroSuport (Fildas Trading)
- Categoria Produse din carne pentru copii: Reinert Martinel Crenvurști din carne de pasăre (The Family Butchers România)
- Categoria Balsam de rufe: Gama Lenor Haute Couture (Procter&Gamble Marketing România)
- Categoria Cont curent IMM: Pachetul de cont curent GeniusIMM – UniCredit Bank (UniCredit Bank)
- Categoria săpun de mâini: Gama Sense de săpunuri lichide- Sense Catifelant și Sense Protector (Cahm Europe)
- Categoria Detergent de vase manual: Gama Fairy Max Power (Procter & Gamble Marketing România)
- Categoria Vase de gătit: Actuel – gama de tigăi din aluminiu reciclat cu inducție (Auchan România)
- Categoria Suplimente alimentare – Sistem osteoarticular: Good Routine® – Build-your-joints® (Secom Healthcare)
Trofeul ”Votat Produsul Anului®” la Categoria Picături Oftalmice: Gama Assista Oftapic 10ml (Fildas Trading) a fost ridicat de Smaranda Cîrlan, Category Manager Food Supplements Catena
Gama Oftapic contine 3 tipuri de picaturi oftalmice ce trateaza diverse afectiuni ale ochilor
- Oftapic Allergy este o soluţie cu extract de Helichrysum ce se foloseste ca adjuvant în tratamentul alergiilor și conjunctivitelor alergice. Reduce rinita alergică, mâncărimea, senzaţia de arsură, senzaţia de corp străin și iritaţia ochilor;
- Oftapic Advanced trateaza sindromul de ochi uscat, datorita formulei inovatoare pe bază de lipozomi și acid hialuronic cross-linkat; nu contine conservanti.
- Oftapic Intensiv calmează, protejează și revigorează ochii uscaţi, deshidrataţi și obosiţi. Contine o combinatie unica de 3 ingrediente: acid hialuronic, Hamamelis și Ginkgo biloba.
Un alt Trofeu ”Votat Produsul Anului®” a fost acordat Gamei Naturalis ArtroSuport (Categoria ‘Produse topice – Sistem osteoarticular”) și înmânat Andreei Răileanu,Assistant Product Manager Own Brands. Printr-o inovatie la nivel de formulă, gelurile ArtroSuport fac ca durerile musculare și articulare să dispară. În farmaciile Catena se regăsesc două tipuri de gel care se absorb imediat in piele și au o acțiune rapidă și de durată:
- Naturalis ArtroSuport gel – cu efect de încăzire – reduce durerea şi rigiditatea muscularǎ, destinde musculatura încordatǎ şi contractatǎ, calmeazǎ durerea de origine reumaticǎ.
- Naturalis ArtroSuport RECE gel , recomandat în ameliorarea durerilor musculare și articulare, precum si in reducerea inflamației din entorse sau luxații. Produce un efect local de răcire, care determină calmarea durerii și o ușoară anestezie la nivel local.
Cel de-al treilea produs premiat face parte din Gama Naturalis: Septocalmin Islandica aparține categoriei “Suplimente alimentare – Sistem respirator”; trofeul a fost oferit Veronicăi Rîpeanu, Product Manager Own Brands. Datorită extractului de Cetraria islandica, acesta creează o peliculă la nivelul cavității bucale, care protezează organismul de infecții și ajută la refacerea corzilor vocale în caz de răgușeală, calmează tusea seacă și durerile de gât. Aliatul perfect atunci când ne confruntăm cu răceală, gripă sau COVID-19, acest produs se găsește sub formă de jeleuri cu gust de coacăze negre ș nu contine zahăr.
”Votat Produsul Anului®” este cea mai importantă competitie a bunurilor de larg consum din lume, înființată în Franța, în 1987 și care functionează la ora actuală în 44 de țări, printre care și România; aici este reprezentat de compania POY Bucharest, care coordonează și gestionează activitățile întregului proiect, sub licența Product of the Year Worldwide din Bruxelles (Belgia), detinatorul mărcii și conceptului Produsul Anului. Scopul principal a fost acela de a lansa în fiecare an un ghid pentru cele mai bune produse de pe piață și producătorii lor, recompensând inovația, adică ”orice noutate, schimbare, modificare adusă sau facută într-un domeniu, într-un sistem, într-un produs sau serviciu, cu scopul de a-i îmbunătăți calitățile”.
De ramracta faptul că, ”Votat Produsul Anului” primește înscrieri an de an pentru serviciile și bunurile de consum lansate în ultimele 18 luni și care demonstrează inovațtia la nivel de funcționalitate, design sau ambalaj. Regulamentul impune ca aceasta inovatie nu trebuie să fie revolutionară la nivel de categorie, dacă produsul îmbunătățește viața consumatorului sau o face mai usoară. Deexemplu, poate fi un produs nou sau o reinventare a unuia deja existent, poate fi un ingredient nou, o formulă mai sănătoasă sau o formă sau dimensiune modificată a ambalajului care îl face mai accesibil în utilizare.
Realizator: Oana Georgescu
Editor: Andrei Gheorghiu
Foto: Romulus Drăghici