A 20-a ediție, aniversară a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizat de Salvați Copiii România s-a desfășurat online, a avut loc prin platforma Zoom, într-un format tehnic hibrid fără precedent și a reușit performanța de a aduce din nou împreună artiști, creatori și designeri care au creat peste 30 de brazi, companii, parteneri și susținători, cu scopul de a restabili dreptul la educație al copiilor vulnerabili, dramatic afectat de criza COVID-19.
Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri care are în prim-plan o licitație specială de brăduți de Crăciun creați exclusiv pentru această ocazie, de cei mai cunoscuți designeri autohtoni.
Catena, alături de copiii din medii defavorizate, la Festivalul Brazilor de Crăciun
Partener și susținător de tradiție al Festivalului Brazilor, Catena a contribuit la achiziţionarea mai multor brăduți, demonstrând încă o dată că solidaritatea e mai puternică decât criza.
Cei 31 brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun 2020 au obținut fonduri totale în valoare de peste 470.000 de euro, prin implicarea acelora care susțin dreptul la educație al tuturor copiilor și mai ales al celor proveniți din familii cu dificultăți economice.
Recordul de generozitate al ediției aniversare a aparținut bradului creat de Ștefania Mircea și Salvați Copiii, prin efortul comun al Catena, Lidl România, Kaufland România, Romanian Business Consult (RBC), Helinick, Mastercard, BCR și Liviu Drăgan.
Catena a achiziționat şi bradul „Scânteia de Speranță” al bine-cunoscutului scenograf și designer Doina Levintza, în timp ce bradul „Aurul Verde al Pământului”, creat de Nicu Bocancea & Florăria IRIS a fost licitat prin generozitatea comună a Catena și RBC.
”Ca în fiecare an, mi-am imaginat un brad care să aducă bucurie oamenilor. Să îi facă să viseze și să uite de toate lucrurile negative din viața lor. În special în acest an, când viața noastră s-a schimbat complet, când toate legăturile noastre cu normalitatea par să se fi întrerupt, avem nevoie de repere. Iar acest brad este, înainte de toate, un reper al normalității, al unui Crăciun care merită să fie așa cum îl cunoaștem. Am pus în brad măști și am desenat fiecare personalitate în parte, am colat și bricolat fiecare centimetru special pentru a sublinia și acest tip nou de creativitate, în care folosim tot ce este în jurul nostru pentru a genera ceva cu totul nou, spectaculos. Sunt bucați de viață, amintiri, visuri, obsesii, dorințe … toate adunate, atât de frumos, într-un simplu brad” – Doina Levintza.
Când solidaritatea învinge criza
Licitația brazilor solidarității a fost prezentată live de Amalia Enache (PRO TV) și Vlad Babenco (maitre-priseur Artmark), care „au reușit să doboare distanțele sociale și să ne țină pe toți conectați în atelierul binelui, unde companiile au putut să se întreacă în generozitate pe parcursul celor peste trei ore intense, atât cât a durat evenimentul”.
Unul dintre cei mai râvniți brazi de Crăciun, ”Music Is The Spriti–Smiling Is The Way To Do It” a fost o creație specială a lui Smiley și va ajunge la un copil talentat inclus în programele Organizației Salvați Copiii. Alți doi brazi de top au fost ”Fortul inocenței” creat de Iulia Totoianu & Libris și ”The Blue Planet”, o creație a lui Omid Ghannadi&Adrian Atinge (touch design).
“Salvați Copiii ține educația în viață acolo unde copiii sunt cei mai vulnerabili. Bradul nostru simbolizează acest lucru pentru că este o bucată din ecosistemul nostru și trebuie și el îngrijit și ținut în viață. Anul acesta misiunea e și mai grea si cu atât mai importantă și avem nevoie de cât mai mult sprijin pentru a reuși să ținem educația în viață, în beneficiul tuturor copiilor”, a declarat Omid Ghannadi.
Evenimentul a fost dedicat accesului la educație al copiilor vulnerabili și, datorită generozităţii tuturor celor implicați, în anul 2021, peste 10.000 de copii vor putea să meargă la școală şi să primească sprijin în cadrul Programului Educațional Salvați Copiii România.
La ora actuală, aproape un milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, au în continuare nevoie de echipamente și dispozitive electronice pentru educația în mediul online. În plus, 36% dintre familiile dezavantajate economic nu au putut procura produse sau alimente de strictă necesitate în timpul crizei sanitare, iar peste 500.000 de copii au fost afectați în mod direct.
”Lumea bună face lumea mai bună!”
„Festivalul Brazilor de Crăciun a demonstrat că empatia și încrederea că binele e un efort comun pot face cu adevărat miracole. Ediția aceasta a fost una grea, provocatoare și mai ales o lecție de solidaritate. Datorită acesteia, copiii vulnerabili ies din statistici și primesc un loc acolo unde e dreptul lor, la școală”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Să nu uităm că, în urma fondurilor obținute până acum, la cele 19 ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii România a oferit asistență pentru 46.485 de copii.
„Nu există probă mai bună pentru reuşita binelui decât această ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, care a adus împreună creatori, companii, susținători, pentru cauza copiilor vulnerabili. Distanțarea fizică nu ne-a îndepărtat unul de altul, asta e lecția enormă. Cred că este un mesaj puternic din partea societății civile și a companiilor că nu vom permite să se adâncească falia între copiii defavorizați și ceilalți, că menținem educația o prioritate, în ciuda oricăror greutăți”, a spus Amalia Enache
Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri care are în prim-plan o licitație specială de brăduți de Crăciun creați exclusiv pentru această ocazie, de unii dintre cei mai cunoscuți designeri autohtoni.
Se cuvine să îi numim pe toți cei 30 de artiști care au creat brazi unici, pentru această ediție: Felix Aftene (Bradul ”Pescarul”), Aitch (Bradul ”Unknown-Necunoscuta”), Smaranda Almășan (Bradul ”Purity”), Andreea Bădală și Murmur (Bradul ”Exercițiu de altruism”), Ana Bănică (Bradul de Crăciun), Nicu Bocancea&Florăria Iris (Bradul ”Aurul Verde al Pământului”,), Adina Buzatu (Bradul ”TRENDS, concept de stil pentru ținute evergreen”), Ștefan Câlția (Bradul copilăriei), Daniel Codrescu (Bradul ”Pomul vieții”), Ștefan Radu Crețu, Irina Dragomir (Bradul ”Împreună”), Anca Fetcu Lupu, Gheorghe Fikl (Bradul ”Early Christmas”), Omid Ghannadi (Bradul ”The Blue Planet”), Teodor Graur (Bradul ”Acasă, în Europa (liberă) de Est”), Laura Hîncu&Mastercard (Bradul ”Millennium3ree 2.0”), Hamid Nicola Katrib (Bradul ”Sweet Christmas”), Doina Levintza (bradul „Scânteia de Speranță”), Raluca Mărginean&Daniela Bahnaru (Bradul ”Dreams Cover”), cu sprijinul Mara Mura, Ana &Maria Mohonea Architectural Christmas (Bradul ”Sania lui Moș Crăciun”), Dorin Negrău (Bradul ”Dăruiește”), Dhaniel Nora (Bradul ”Fragil”), Christian Paraschiv (Bradul ”Plecare”), Adela Pârvu (Bradul chipurilor), Obie Platon (Bradul ”Stealing The Colours”), Șerban Porupca, cu sprijinul Rogue8&Amourette (Bradul And the World is Yours), Alexandru Rădvan (Bradul ”Ultimul Brad”), Octav Roman (Bradul ”Speranță. Așteptare. Adaptare”), Smiley (Bradul ”Music Is the Spirit, Smiling Is the Way to Do It”), Iulia Totoianu&Libris.ro (Bradul ”Fortul inocenței”), Anca Fetcu Lupu&Beelive Design (Bradul ”Școala în anul pandemiei”). Acestora li s-a alăturat vedeta serii, bradul ”O lume minunată!” realizat prin tradiție de Ștefania Mircea și copiii voluntari de la Salvați Copiii România.
Catena, partener și susținător de tradiție al Festivalului Brazilor, a fost Sponsor Diamond al acestei ediții aniversare.
Text: Oana Georgescu