Cea de-a 20-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizat anual de Salvați Copiii România, desfășurată într-un format tehnic hibrid fără precedent, unic și provocator, a reușit performanța de a aduce din nou împreună artiști și designeri care au creat 30 de brazi, dar și companii, parteneri și susținători, cu scopul de a restabili dreptul la educație al copiilor vulnerabili, dramatic afectat de criza COVID-19.
Catena, partener și susținător de tradiție al Festivalului Brazilor, a contribuit la achiziţionarea mai multor brăduți, demonstrând încă o dată că solidaritatea e mai puternică decât criza.
Cei 30 brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun 2020 au obținut fonduri totale în valoare de peste 470.000 de euro, prin implicarea acelora care susțin dreptul la educație al tuturor copiilor, și mai ales al celor proveniți din familii cu dificultăți economice.
Aproape un milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, au în continuare nevoie de echipamente și dispozitive electronice pentru educația în mediul online. În plus, 36% dintre familiile dezavantajate economic nu au putut procura produse sau alimente de strictă necesitate în timpul crizei sanitare, iar peste 500.000 de copii au fost afectați în mod direct.
Când solidaritatea învinge criza
Evenimentul a fost dedicat accesului la educație al copiilor vulnerabili și, datorită generozităţii tuturor celor implicați, anul viitor, 10.000 de copii vor putea să meargă la școală şi să primească sprijin în cadrul Programului Educațional Salvați Copiii România.
Licitația brazilor solidarității a fost prezentată live de Amalia Enache (PRO TV) și Vlad Babenco (maitre-priseur Artmark). „Împreună au reușit să doboare distanțele sociale și să ne țină pe toți conectați în atelierul binelui, unde companiile au putut să se întreacă în generozitate pe parcursul celor peste trei ore intense, atât cât a durat evenimentul”, au spus organizatorii.
Recordul de generozitate al ediției aniversare a aparținut bradului creat de Ștefania Mircea și Salvați Copiii, prin efortul comun al Catena, Lidl România, Kaufland România, Romanian Business Consult (RBC), Helinick, Mastercard, BCR și Liviu Drăgan.
Catena a achiziționat şi bradul „Scânteia de Speranță” al bine-cunoscutului scenograf și designer Doina Levintza, în timp ce bradul „Aurul Verde al Pământului”, creat de Nicu Bocancea & Florăria IRIS a fost licitat prin generozitatea comună a Catena și RBC.
„Festivalul Brazilor de Crăciun a demonstrat că empatia și încrederea că binele e un efort comun pot face cu adevărat miracole. Ediția aceasta a fost una grea, provocatoare și mai ales o lecție de solidaritate. Datorită acesteia, copiii vulnerabili ies din statistici și primesc un loc acolo unde e dreptul lor, la școală”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Catena, partener și susținător de tradiție al Festivalului Brazilor, a fost Sponsor Diamond al acestei ediții aniversare.
În urma fondurilor obținute până acum, la cele 19 ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii România a oferit asistență pentru 46.485 de copii.
„Nu există probă mai bună pentru reuşita binelui decât această ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, care a adus împreună creatori, companii, susținători, pentru cauza copiilor vulnerabili. Distanțarea fizică nu ne-a îndepărtat unul de altul, asta e lecția enormă. Cred că este un mesaj puternic din partea societății civile și a companiilor că nu vom permite să se adâncească falia între copiii defavorizați și ceilalți, că menținem educația o prioritate, în ciuda oricăror greutăți”, a spus Amalia Enache