Marele actor a avut un discurs savuros si direct despre teatrul comercial, mode si curente. Nemultumit de faptul ca “Legea Teatrelor” intarzie, acesta a spus ca si in teatrele institutionalizate, ca si in cele “underground” exista in egala masura “piese proaste si bune”. „Nenorocirea este ca se creeaza mode” – a spus marele actor. „Sunt foarte trist ca un spectacol al lui Ciulei este tratat cu dispret…. As recomanda mai multa atentie atunci cand este vorba despre piesa unor regizori in varsta” – a mentionat Rebengiuc.
S-a vorbit si despre evolutia jocului in teatru, de la Sarah Bernhardt, la Nottara, si pana la actorii tineri din teatrele din tara. Sanda Manu si-a amintit un episod din studentie, petrecut in sala de cinema, la un film cu Sarah Bernhardt. „Colegul meu, Radu Penciulescu, radea ingrozitor cand a vazut cum se juca si i s-a indesat o basca in gura pentru ca altfel ne dadeau afara” – isi aminteste profesoara. „Pe aceasta scena am vazut o piesa a lui Ciulei, cand aveam 17 ani. Nu am uitat-o toata viata, asa incat pot sa descriu si acum scene” – a adaugat Sanda Manu. „In provincie, lumea vine la teatru pentru regizori. In Bucuresti se vine pentru actori”, a concluzionat Radu Afrim.
Tinerii prezenti la discutii au avut opinii diferite: „In ziua de azi, cumparam carti, dar nu mai apucam sa le citim, asa ca teatrul este singurul refugiu in cultura” – a spus un tanar profesor. „Daca nu aveti timp sa cititi cartile, dati-ni-le noua!”, a glumit Rebengiuc. Altcineva s-a aratat surprins ca dupa multi ani de mers la teatru inca se mai poarta ca la orice spectacol sa se aplaude de trei ori la final, indiferent daca piesa e buna sau proasta. „Atunci, aplaudati cum trebuie!” – a fost comentariul ironic al lui Victor Rebengiuc.
Oana Georgescu