Cea de-a III-a editie a conferintei de educatie timpurie, o initiativa First7 (Parents & Educators Coaching) - divizia de evenimente a Fundatiei Acorns pentru un viitor mai bun, s-a desfasurat sub auspiciile sloganului Sa construim o societate sanatoasa acum. In epoca tulburarilor cauzate de stres.
Intitulat sugestiv Fericirea se invata in copilarie, la acest eveniment al carui parteneri au fost Catena si Tonica, participantii au asistat la cateva sesiuni de training din cele mai importante si diverse domenii ale formarii personale si a copilului. Ne-am dorit ca prin aceasta actiune sa aducem valoare in activitatea educatorilor si sa subliniem faptul ca personalul din crese si gradinite are nevoie de instruire de specialitate pentru a lucra alaturi de copii – a spus Valentina Secara, Director General Fundatia Acorns.
Conferinta si-a propus sa ofere pedagogilor, psihologilor si parintilor informatii de specialitate si la indemana, cu scopul constientizarii nevoii de educatie timpurie in Romania. Sesiunile au fost sustinute de specialisti din Anglia (Anni McTavish – Esenta creativitatii: curiozitate, imaginatie, scop, originalitate, adaptabilitate si valoare, Cum contribuie creativitatea la starea de bine a copilului, Hellen Batteley – Dansul si miscarea in educatia timpurie), Olanda, Canada si Romania. Ann McTavish este trainer, consultant in educatie si scriitoare, iar abordarea sa in educatie este aceea de a inspira, informa si a ajuta practicienii sa-si identifice punctele forte. Hellen Batteley este consultant in pedagogie si educatie prin dans, miscare si muzica si se ocupa de cercetare extensiva de 15 ani. Ea sustine traininguri, seminarii si consultanta practicantilor, managerilor si profesorilor din toata lumea, sustinand importanta dansului in educatia timpurie a copiilor.
Acest eveniment a fost primul si singurul de aceasta anvergura initiat in Romania pentru personalul din crese si gradinite (educatori, ingrijitori, supraveghetori, psihologi, pedagogi) si unde specialisti internationali au prezentat studii de ultima ora, descoperiri ale stiintei legate de educatia timpurie, activitati practice, strategii ce pot fi utilizate in lucrul alaturi de copii. Si aceasta si pentru ca sistemul romanesc de educatie are nevoie de lideri in educatie: lideri competenti, inzestrati, pregatiti, capabili sa modernizeze procesul educational si sa conduca o echipa educationala catre atingerea obiectivelor.
Starea de bine a copilului are un impact major in dobandirea succeselor academice si provine din insusirea unor abilitati cognitive, fizice, emotionale si sociale – spuneau organizatorii, care au invitat la aceasta conferinta specialisti in educatie de reputatie internationala ce au prezentat diverse strategii pentru obtinerea si mentinerea fericirii copilului. Dorim sa implementam in sistemul romanesc abordarea educatiei copilului ca intreg, nu doar cultivarea unor abilitati. Sa luam lectia de fericire! Modul in care se simt educatorii influenteaza definitoriu starea de bine, fericirea si evolutia copiilor! – au mentionat cei de la First7 care au initiat astfel de conferinte pentru a facilita transferul de informatie de buna calitate, spre beneficiul ulterior al copiilor ce frecventeaza aceste institutii de ingrijire si educatie. O relatie buna parinte-copil sau educator-copil duce la formarea unui mediu social sanatos si echilibrat. Mediul social si cultural in care traim poate fi gandit mult mai atent la necesitatile copiilor nostri. Un parinte mai bun nu inseamna doar a fi mai iubitor, ci a fi adaptat la necesitatile culturale, psihologice si sociale din prezent. Aceste instrumente de formare sunt gandite sa fie usor si natural de asimilat de catre parinti si educatori ai gradinitelor de stat sau private.
Realizator: Oana Georgescu