FORUM Romania 2010 CONSUMER GOODS INDUSTRY

Sala NEW YORK din cadrul World Trade Center Bucuresti a gazduit in luna martie un eveniment deosebit dedicat INDUSTRIILOR CREATIVE (Food, Health, Textiles, Fashion, Media), domeniu care a cucerit deja si Romania.

Cuvantul de deschidere a apartinut Senatoarei Sorina Luminita Placinta si Prof.Dr.Rene Mardellat, coordonatori ai Programului de Cooperare Franco-Romana in Industria Modei si Pret-a-Porter, dar Robertei Anastase, Pres.al Camerei Deputatilor, Minstrului de Externe Teodor Baconschi, fost Ambasador al Romaniei la Paris si Directorului World Trade Institute Bucuresti, moderator al evenimentului, Eric Bartha.

Printre cei care au vorbit despre domeniile TEXTILE, IMBRACAMINTE si ACCESORII, dar si despre INDUSTRIILE CREATIVE s-au numarat: Jean-Pierre Mocho, Pres.al Patronatului Francez de Textile si Imbracaminte (“O noua Europa a modei 2010-2015-Bine ai venit, Romania!”), Prof.Dr.Lucile Salesses-Universite de la Meditarranee-Aix Marseille II (“Creativitate-Inovatie-Dezvoltare:Educatie”), Jean Marc Nicolet, Co-Pres. Bucharest Fashion Alliance (“Resource Center-Un métier d’Avenir”), Klaus Stange, Pres.al Asociatiei Germane de Retail pentru Textile si Accesorii («Distributie-o meserie pentru profesionisti : Modelul German”), Adriana Nedelcu, Secretar de Stat in Ministerul Muncii (“Reforma Industriei-Relansarea Productiei-Promovarea, Creearea de noi locuri de munca prin economia sociala”), Prof.Dr.Rene Mardellat, Coordonator Cooperare Franco-Romana (“OPERATIUNEA de DIAGNOSTIC SECTORIAL-Bucharest Fashion Academy/Mod’Spe Paris” si INDUSTRIA MODEI-ROMANIA 2010-2013), Jurgen Raizner, Director Steinbeis-Transfer-Management Romania (“Economii Creative-uniunea Europeana a Inovatiei 2020”), Catalin Baba, Secretar de stat pentru Educatie si Cercetare (“Bucuresti-oras al inovatiei, Creativitatii si Tehnologiei”), Prof.Dr.Mircea Covrig si Prof.Dr.Virgil Nicolae Constantinescu – Agentia manageriala de cercetare Stiintifica, Inovare si Transfer tehnologic IPB (Efecte Economice ale programului de inovare in romania“), arh.Adina Dinescu (Bucuresti-Capitala Europeana a Modei si Creativitatii/FASHION District/Clustere in Industria Creativa), Alexandru Borcea, Pres.Asoc.Romane pentru Industria electronica si Software (ITC-tehnologia Informatiei), arh.Teodor Frolu, Manager “THE ARK” (THE ARK-HOUSE of CREATIVITY) sau Av.Ionel Udrescu, Director Executiv al uniunii producatorilor de Film si Audiovizual din Romania (“Prioritati ale Industriilor Culturale Romanesti”).

SENSOTV.RO a fost reprezetata la acest FORUM doamna Oana Georgescu, Coordonator Canal LIFESTYLE. Subiectul prezentat: SENSOTV.RO, O TELEVIZIUNE CREATIVA.

Pentru ca MEDIA online a cucerit lumea, iar TELEVIZIUNEA online revine in forta! Ne ocupa timpul liber tot mai limitat, ne ajuta sa evadam din cotidian si mai ales sa ne informam, sa fim la curent cu tot ceea ce nou si cu vremurile mereu in schimbare.

TELEVIZIUNEA online inseamna inainte de toate IMAGINE, INFORMATIE, COMUNICARE, RITM, CULOARE, SPIRIT si PROFESIONALISM.

TELEVIZIUNEA reprezinta PASIUNEA de a transmite informatia prin cel mai accesibil canal de comunicare. Elementul vizual nu trebuie niciodata neglijat in transmiterea unei stiri, a unei relatari, in prelucrarea si redarea cat mai corecta a unui subiect care trebuie sa placa si mai ales sa intereseze pe oricine. Ca producator, realizator sau reporter, trebuie sa te adresezi tuturor categoriilor de public, fara exceptie, sa gasesti modalitatile de comunicare, intelegere si mai ales sa te adaptezi SUBIECTULUI. Indiferent de care parte a baricadei te afli. Trebuie sa te dedici informatiei pure care sa fie perceputa asa cum este si din fiecare sa ai putinta de a o transforma intr-un SUBIECT. Un subiect care sa tina internautul din orice colt al tarii si de ce nu, al lumii, cat mai mult si cat mai des in fata MONITORULUI unui computer. Nu al televizorului…

Pana la urma, audienta unei TELEVIZIUNI ONLINE depinde doar de cel care o creeaza si o gestioneaza. Iata doar cateva motive si o simpla pledoarie pentru ca SENSO TV, prin cele “3 in 1” CANALE online ale sale (ARTA, SANATATE si LIFESTYLE) sa aiba un succes previzibil.

ARTE, SANATATE si LIFESTYLE sunt domeniile pe care vi le propune SENSOTV.RO, incepand din 22 martie, ca o pledoarie pentru sustinerea INDUSTRIEI CREATIVE, un nou concept media in care CULTURA si ARTELE au capatat rolul de motor al dezvoltarii regionale si nationale. Si aceasta datorita incontestabilului potential creativ romanesc, resursa necesara pentru dezvoltarea durabila, indiferent de domeniul de activitate.

ARTELE SPECTACOLULUI, ARTELE VIZUALE, EVENIMENTELE CULTURAL-ARTISTICE, LITERATURA, MODA, DESIGNUL VESTIMENTAR, ARHITECTURA si REGENERAREA URBANA, FILMUL, TEATRUL, MUZICA, MASS-MEDIA, ARTELE PLASTICE, WEB-ul, noile TEHNICI, TACTICI si TEHNOLOGII de COMUNICARE, PUBLICITATEA, TURISMUL CULTURAL, MESTESUGURILE TRADITIONALE sau MONUMETELE ISTORICE sunt domenii ce dovedesc faptul ca fenomenul INDUSTRIILOR CREATIVE reprezinta un veritabil BOOM timpurilor noastre. Trebuie semnalat faptul ca inca din 2005 British Council lansa programul „Orase Creative”, avand ca tema chiar „Industriile Creative” – un program international implementat mai intai la nivel de oras si care a avut ca scop promovarea ideilor creative romanesti, oferind modele de relansare economica, sociala si culturala ce pot genera profit si vizibilitate in orice comunitate din Romania. Acestea vizeaza tot ceea ce este datorat creativitatii artistica si stiintifica si impletesc calitatile de artist si de om de afaceri.

Asadar, creatia in sine este cu atat mai valoroasa cu cat este mai…romaneasca.