Musicalul “Costumul” la Bucuresti

Teatrul National de Opereta „Ion Dacian" prezinta in premiera, pe scena Operei Nationale Bucuresti, spectacolul muzical „Costumul" (“The Suit”), o productie a Teatrului Bouffes du Nord din Paris in regia, adaptarea si muzica lui Peter Brook, Marie-Hélène Estienne si Frank Krawczyk.

La conferinta de presa au fost prezenti Marie-Hélène Estienne, scriitor si asistent de productie in numeroase spectacole semnate Peter Brook, regizorul Felix Alexa si Alina Moldovan, Directorul General al Teatrului National de Opereta „Ion Dacian”.

Adaptat dupa nuvela omonima a lui Can Thembe, un scriitor sud-african de culoare, acest spectacol este prezentat in avanpremiera celei de-a VI-a editii a Festivalului International al Artelor Spectacolului Muzical „Viata e frumoasa!” (7 – 17 noiembrie). „Costumul” face parte din stagiunea curenta a teatrului parizian, fiind una dintre cele mai aclamate productii. Este o poveste plina de umor despre costumul lasat in urma de un amant fugar in casa iubitei, costum care devine personajul central al povestii.

Musicalul, a carui actiune plasata in anii ’50, a facut inconjurul lumii timp de zece ani, iar acum este adus pe scena bucuresteana intr-o noua formula, cu melodii de jazz, interpretate live de Arthur Astier (chitara), Raphaël Chambouvet (pian), David Dupuis (trompeta). Personajul principal este interpretat de Nonhlanhla Kheswa, alaturi de actorii Jared McNeill, William Nadylam.

Marie-Hélène Estienne si-a inceput activitatea in domeniul teatral si cinematografic in anul 1974, ca dramaturg si co-regizor, colaborand inca de la inceputul carierei cu Peter Brook. Alaturi de acesta s-a implicat in adaptari si proiecte teatrale celebre, precum „La Tragédie de Carmen”, „Le Mahabharata” sau „L’Homme qui”. Pentru spectacolul „Costumul”, Marie-Hélène Estienne a semnat, alaturi de Peter Brook, atat regia, cat si muzica.

Cronici despre spectacolul musical “Costumul”:

“Simplitatea este doar invelisul unui continut extrem de sofisticat, de o mare finete a jocului, a detaliilor, a miscarilor si a alegerilor muzicale”, Armelle Heliot, Le Figaro

„Concluzia se poate sa fie sumbra dar, pe masura ce scena este inundata de lumina diminetii transmisa de o arie a lui Bach, exista o aluzie, tulburata, de izbavire.” – Andrew Dickson, The Observer

„Toata lumea prezenta pe scena este foarte aproape de perfectiune.” – Ben Brantley, The New-York Times

Acest material va este oferit de Catena.

Realizator: Oana Georgescu
Foto: Johan Persson, Pascal Gely, Pascal Victor – ArtComArt