‘Împreună punem România pe harta L’Étape by Tour de France! Catena susţine Campionii!’

Interviu cu Daniel Marin, Director Financiar Fildas - Catena Grup

Piaţa Constituţiei va deveni în ultima duminică din august ”Kilometrul 0” al Capitalei, dar și al L’Étape Romania by Tour de France, legendarul eveniment dedicat pasionaților de ciclism, amatori și profesioniști din țară și din străinătate. Anul acesta, în premieră, România devine a 20-a țară care va face parte din marea familie a acestui brand emblematic, Catena, fiind partener principal al evenimentului

”Suntem bucuroşi că vom susţine un eveniment sportiv de o asemenea anvergură, cu o impresionantă notorietate naţională, europeană şi mondială, o competiție atât de importantă pentru București, dar și pentru România” – a declarat Daniel Marin, Director Financiar Fildas – Catena Grup. ”Vrem să contribuim la transformarea acestui proiect îndrăzneț într-o stare de spirit care să promoveze un stil de viață sănătos, dar şi Capitala României cu locurile emblematice, obiectivele istorice, culturale și arhitectonice”. Acesta a fost prezent și la lansarea oficială a L’Étape Romania by Tour de France care a avut loc la Ambasada Franței din București și unde au fost prezenți, printre alții, Excelența Sa Laurence Auer, Ambasadoarea Franței în România, Carol-Eduard Novák, Ministrul Tineretului și Sportului, Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG (organizatorul evenimentului), Kévin Quiniou, Head of L’Étape by Tour de France – Amaury Sport Organisation (ASO), Daniel Enache, Director Filiala Catena Bucureşti, Daniel Ioniţă, Manager Suport IT Smart Soft Power, parte a grupului Fildas-Catena și Antoine Quiers, Project Manager L’Etape by Tour de France.

CATENA, partener principal al L’Étape Romania by Tour de France

Catena, un brand autentic românesc, cu peste două decenii de existenţă, face deja parte din impresionanta comunitate a L’Etape by Tour de France care a început să scrie istorie acum 30 de ani, susținând pasiunea, performanţa şi excelența în sport.

Se estimează că, la start-ul care sa va da în Piața Constituției, să se afle peste 1.300 de cicliști care vor avea posibilitatea de a pedala pe trei trasee diferite, pentru toate abilitățile contând ca o etapă a Turului Franței, chiar la ei acasă: The Race de 85 km (2 tururi), The Ride de 42 km (1 tură) și The City Adventure de 14 km, pentru adulți și copii. Se va porni din Piața Constituției, pe Bd. Unirii și se va pedala pe Calea Victoriei, Bulevardul Kiseleff și Bulevardul Libertății, pe lângă punctele de atracție care prezintă istoria Bucureștilor de-acum și de odinioară: Arcul de Triumf, Palatul Parlamentului, Palatul CEC, Muzeul Național de Artă al României – Palatul Regal, Muzeul Național de Istorie al României, Primăria Municipiului București, Palatul Cercului Militar Național sau Ateneul Român.

Tot în Piața Constituției vor fi amenanjate L’Étape România by Tour de France Village și Race Village destinate publicului și participanților în cursă, cu un muzeu în aer liber, expoziții tematice, zone de încălzire, food-court și asistență mecanică pentru cicliști, zonă de masaj, cu numeroase zone ale sponsorilor și partenerilor evenimentului și scene pentru festivitățile de premiere.

Puțină istorie…

Turul Franţei a debutat în anul 1903, iar din 1993 L'Étape by Tour de France a devenit lider mondial în evenimente de ciclism cu participare în masa, cu evenimente desfășurate acum în 20 de țări (inclusiv România!) și cu 26 de evenimente globale. Cea mai renumită cursă de ciclism din lume este urmărită în fiecare an cu pasiune de milioane de fani de pe întreg mapamondul. Legendarul eveniment sportiv a debutat în 1903, iar conceptul L’Etape by Tour de France a fost lansat în 1993, din dorința de a da o șansă cicliștilor amatori de a trăi astfel de experiențe unice. Şi, datorită celor patru cicliști români care au participat la Turul Franței în anul 1936 – Constantin Tudose, Nicolae Ţapu, George Hapciuc şi Virgil Mormocea, ţara noastră, cu vechi şi trainice legături cu Franța, merită să numere printre cele 20 de țări ale seriei L’Étape by Tour de France care ne va spune și nouă, românilor, povestea unui brand legendar. Așadar, pe 28 august, cicliștii să devină ”Regi pe două roți” pentru o zi, ”trăind emoția acestei competiții iconice în aceleași condiții de cursă ca și profesioniștii, de la punctul de start până la linia de sosire, întrecându-se pe cele trei trasee pentru a obține celebrul tricou galben, simbol al victoriei, excelenței, pasiunii și determinării”.

Realizator: Oana Georgescu

Editor: Andrei Gheorghiu