”Acest rally este unul foarte frumos și este păcat că a lipsit atâția ani din calendarul competițional!”- ne-a declarat pilotul de rally, Mihai Leu. ”Datorită echipei de organizare foarte inimoasă și serioasă, sunt convins că această competiție va ajunge unul dintre cele mai frumoase raliuluri. Gutâiul este proba mea preferată, era destul de lungă, dar foarte frumoasă, care cere viteză și tehnică foarte bună”. Ca un amănunt, deși era luna aprilie, datorită ninsorii abundente, pe alocuri viscolită, proba specială cu numărul 9 "Gutin" s-a anulat, iar PS8 Codru Butesii 3 a devenit Power Stage.
Raliului Maramureșului a marcat debutul sezonului competițional 2022, cu 77 echipaje la start și mari campioni de o parte și alta a baricadei (concurenți și coordonatori ai staff-urilor tehnice), dar și cu revenirea în centrul orașului Baia Mare a ”super-specialei” raliului care a a totalizat 9 probe speciale și o lungime de 138,35 de km, din care 3,8 km de macadam.
”Raliul maramureșului este un raliu greu, bărbătesc, unde trebuie să muncești și să ai curaj!”
”Am debutat aici în 1996 cu un loc II, Raliul Maramureșului rămânând în sufletul meu prin frumusețea, dificultatea și spectaculozitatea traseului, mereu provocator și schimbător” – spunea dublul campion național, pilotul Dan Gîrtofan, emoționat și datorită participării fiului său, Andrei Gîrtofan în calitate de pilot. Tânărul, alături de copilotul Doru Vraja (Skoda Fabia Rally 2), au reușit rezultate excelente la general: locul V în ziua I și locul III în cea de-a doua zi: „Îmi pare foarte rău pentru tata că nu poate fi prezent la prima etapă. Din motive obiective. Mi-aș fi dorit să avem un duel Gîrtofan-Gîrtofan pe probele speciale și sunt sigur că nu doar noi, ci și fanii motrosportului de la noi. El este într-o mică pauză acum, dar nu a renunțat la cariera lui. Mai are multe de spus în acest sport și cu siguranță o să mai încânte fanii pe probleme speciale. Sper să se întâmple acest lucru cât mai repede”.
La final cei doi au reușit un rezultat notabil urcând pe locul II în clasamentul general național și pe cea de-a treia treaptă a podiumului după echipajele Ignat Petrov Issaev – Yordanov Yordan (Bulgaria, Skoda Fabia R5) și Simone Tempestini – Sergiu Itu (Porsche 997 RGT). ”A fost cea mai bună clasare a noastră în cei șapte ani de curse împreună” – a declarat Andrei Gîrtofan (25 de ani). ”Suntem foarte fericiți de rezultat, dar mai mult ne bucură ritmul avut de la o probă la alta în condiții de ploaie torențială. Am învățat foarte multe lucruri despre mașină la această etapă, plecăm acasă fericiți și dornici să rămânem optimiști, deoarece se poate mult mai mult!”.
”A fost un start oarecum neobișnuit” – mărturisea pilotul George Grigorescu, multiplu campion, promotor al Cupei DACIA și acum al CLIO Rally5 Challenge România, în cadrul Campioantul Național de Raliuri Betano 2022. ”Există o tradiție de zeci de ani cu debutul Campionatelor Naționale la Brașov care va fi anul acesta în septembrie, pe macadam. Raliul Maramuresului face parte din locurile și competițiile energetice unde eu mă simt foarte bine și am și concurat aici cu rezultate notabile”.
În 2022, grupul Fildas-Catena este alături de echipajele DTO Rally Team care concurează în Campionatul Național de Raliuri Betano.
CATENA susține campionii!
Realizator: Florin Prodana, Oana Georgescu