DTO Rally Team, echipa sponsorizată de CATENA s-a aliniat cu echipajul Cristi Dolofan - Traian Pavel, la startul Raliului Harghitei 2022, etapa a II-a (Odorheiu Secuiesc) a Campionatului Național de Raliuri Betano 2022. Aflată la cea de-a 30-a ediție, competiția derulată sub egida FRAS s-a desfășurat pe durata a două zile de concurs și a avut 12 probe speciale pe asfalt, foarte rapide și tehnice.
Cristi Dolofan și Traian Pavel s-au aliniat la start-ul acestei ediții aniversare (s-au împlinit 40 de ani de la prima ediție!) la bordul Citroen-ului C3 Rally2 cu care au concurat în campionatul intern și în 2021. DTO Rally Team a avut însă parte de o cursă dificilă în Harghita. Echipajul a fost încetinit pe toate probele speciale de o problemă tehnică descoperită abia în ultimul moment: un senzor al turbinei a împiedicat mașina să funcționeze în parametri optimi, iar o altă problemă la galeria de evacuare a redus și mai mult performanțele mașinii. Din păcate, rezultatul final a fost unul în afara punctelor în clasamentul general, însă cei doi sportive au privit ca un antrenament util pentru Raliul Argeșului CATENA, cursa de casă a DTO Rally Team, competiție care va avea loc în perioada 21-22 mai în Pitești și pe Transfăgărășan.
Echipajul Simone Tempestini – Sergiu Itu, învingător
Pentru campionul en-titre este a șasea victorie în această competiție, performanță prin care devine deținătorul recordului de victorii în Harghita. I-au urmat pe podium echipajele Sebastian Barbu – Bogdan Iancu și Andrei Gîrtofan –
Lider al clasamentului general, echipajul Simone Tempestini – Sergiu Itu (Porsche 997) a venit decis să înregistreze un nou succes, profitând și de absența lui Bogdan Marișca. Confruntarea avea să fie cu Sebastian Barbu (copilot Bogdan Iancu, pe Skoda Fabia Rally2 Evo), principalul rival al campionului, vicecampion național în 2021. Încă din prima zi de concurs așteptările au fost confirmate: Simone Tempestini a fost cel mai rapid la Shakedown și s-a clasat pe locul I și după primele probe speciale. În top 10 s-a clasat și echipajul Norbet și Francesca Maior, cu o mașină pregătită de DTO Rally Team. Ziua secundă a Raliul Harghitei a însemnat pentru piloți 9 probe speciale cu 3 bucle de câte trei probe: Merești (6,05 km), Sânpaul (6,35) și Lueta (13,2 km). După prima trecere și primele două probe, ordiena a fost: Tempestini, Barbu, Gîrtofan jr. Pe PS Lueta a avut loc o rocadă a primilor doi, dar de la startul buclei secunde și până la final, ordinea a fost aceeași cu cea a ierarhiei raliului. Pe Power Stage, Sebastian Barbu a avut probleme tehnice, iar pe primele trei locuri s-au clasat în ordine, piloții Simone Tempestini, Andrei Gîrtofan și Norbert Maior. Tânărul pilot avea să termine pe locul 4 în clasamentul general și s-a impus la două roți motrice. ”Suntem bucuroși, în primul rând pentru ca am terminat cu bine și in al doilea rând pentru că a fost un duel strâns până pe ultima probă pentru poziția a 4-a în clasamentul general” – au declarant frații Maior. ”Înainte de ultima probă eram pe locul I la clasa noastră și pe locul VI în clasamentul general, însă după ce am avut probabil una dintre cele mai bune prestații din ultima vreme, am reușit un loc IV la general și un loc III la Powerstage. Mulțumim tuturor celor care ne-au ajutat și susținut și celro care ne-au ținut motivați până pe ultima probă. Abia așteptăm urmatorul raliu!”
Un rally care scrie istorie de 4 decenii…
În 1982, cu 40 de ani în urmă, harghitenii găzduiau pentru prima dată o etapă contând pentru campionatul național de raliuri. Anul acesta a avut loc cea de-a XXX-a ediție a unuia dintre cele mai spectaculoase raliuri, așteptate de fiecare dată de piloți, copiloți, localnici, fani și organizatori. De fapt, în mai 1978 a fost organizată prima ediție a Raliului Harghitei, cu o lungime de 207 km, 2 probe speciale și cu 26 de echipaje venite din județele Harghita și Mureș. A câștigat Antal Orbán, un pilot din Odorheiu Secuiesc, aflat la volanul unui automobil Dacia 1300. Alături de copilotul său, Levente Székely, el avea să repete performanța și în ediția următoare, desfășurată pe de 20 mai 1979. După trei ani, Raliul Harghitei era promovat ca etapă în campionatul național; a fost mutat la începutul lunii octombrie, ca penultima etapă a sezonului 1982 când s-au aliniat la start 100 de echipaje! Au trecut linia de sosire doar 61 de mașini, pe primele trei locuri clasându-se la final echipajele Uzinelor Dacia. Câștigătorul edițiilor 1983 și 1984 a fost pilotul Uzinelor Dacia, Gheorghe Urdea, secondat de Dacian Banca (fiul său aleargă astăzi în CNR!), respectiv Dan Amărică. Ediția 1986 a fost de notorietate, cu 360 km și 15 probe speciale, dar și cu record de participare: 135 de echipaje aliniate la start, dintre care 81 dintre au reușit să ajungă la final. După victoriile succesive ale masinilor de uzină, Dacia 1300 și Dacia 1410 Sport, a venit și rândul la victorie în clasamentul general a echipei de la Oltcit în 1987, o etapă cu un traseu mixt de 561 km și 14 probe speciale! Pentru a realiza cât de dificile și disputate erau etapele de rally și în anii ’80, vă amintim doar că ediția din 1988 a însumat 435 kilometri, 15 probe speciale, 67 de echipaje prezente la start și o diferență de numai 37 de secunde între primii doi clasați. Povestea frumoasă a Raliului Harghitei a continuat (au înregistrat victorii și ”veteranii” George Grigorescu și Dan Gârtofan!), cu întreruperi însă.
Ediția de anul trecut avea să înregistreze un record: după 20 de ani de la prima sa victorie obținută în Harghita, Bogdan Marișca și‐a repetat performanța, câștigînd pentru a cincea oară această competiție de tradiție!
CATENA susține campionii!
Realizator: Oana Georgescu, Florin Prodana