Orașul celor 7 coline a găzduit ediția a 38-a a unei întreceri automobilistice devenită tradiție - Raliul Iașului Resonance 2022, fiind a 7-a etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano. Organizatorul, echipa XS Motorsport, a pregătit multe noutăți pentru ceile 51 de echipaje înscrise la start. Una dintre ele a fost desfășurarea celor 9 probe speciale pe parcursul a 3 zile, de vineri până duminică. SuperSpeciala de la Râpa Galbenă, atât de așteptată de toată lumea, a dat startul competiției chiar vineri seara (Shakedown-ul a avut loc la Bârnova), prilej cu care echipajele au fost prezentate în zona special amenajată din fața Palatului Culturii. Cea de-a doua zi a început direct cu lupta cu secundele pe macadamul impecabil de pe probele speciale (134 km), dintre care 4 distincte, distanța totală a cursei fiind de 415,39 km. Au fost câte două treceri pe Cioca Boca (14,80 km), Mădârjac (23,80 km) – sâmbătă, respectiv Păun (8,35 km) și Dobrovăț (19.10 km) – duminică. Ultima probă, renumită pentru săritorile spectaculoase, a încheiat competiția cu Power Stage (a doua trecere), unde cele mai rapide echipaje au primit puncte suplimentare.
DTO Rally Team s-a prezentat în formulă completă la Raliul Iașului Resonance 2022, cu cele trei echipaje: Cristi Dolofan – Traian Pavel, Eugen Cărăgui – Robert Fus și Bogdan Năstase – Delia Năstase. Soții Năstase au ales însă sa nu parcurgă SuperSpeciala Iași Rally Show în semn de protest față de acțiunile organizatorilor cu privire la securitatea probelor speciale ce urmau să se desfășoare în ultimele două zile. “După evenimentele din trecut (Raliul Iașului 2021 a fost unul îndoliat, marcat de moartea pilotului Adrian Răspopa, pe proba Hadâmbu, actuala Cioca Boca – n.red), această etapă ar fi trebuit sa fie un exemplu de securitate pentru standardele Campionatului National de Raliuri. Dupa ce am făcut recunoașterea probelor speciale am constatat cu uimire deficiente grave de securitate, iar lucrurile au început sa se imbunatateasca doar la presiunea sportivilor. Insa acest lucru nu este suficient, Federatia Romana de Automobilism Sportiv trebuie sa asigure un cadru de securitate corect pentru competițiile pe care le girează si sa lucreze alături de organizatori la acest aspect” – a motivat Bogdan Nastase
Simone Tempestini (Skoda Fabia Rally2 Evo) a fost lider autoritar după primele două zile și 5 probe speciale. Acesta a avut un avantaj de aproape un minut în fața marelui său rival, Sebastian Barbu (Skoda Fabia Rally2). Pe un Mitsubishi Evo 9, Raul Badiu se afla pe locul 4 la general, deși a concurat aproape jumătate din a treia probă specială cu o pană. După ce s-a impus în superspeciala din centrul municipiului Iași, cu un avans de 2,7 secunde, liderul campionatului nu a mai putut ține ritmul cu Tempestini, care a câștigat toate cele patru probe pe macadam desfășurate sâmbătă, Cioca Boca și Mădârjac parcurse de câte două ori. Podiumul provizoriu al celei de-a 38-a ediție a Raliului Iașului a fost completat de echipajul Bogdan Marișca – Sebastian Itu (Skoda Fabia Rally), sosit la 15,9 secunde de Barbu și la 01:13,8 în urma liderului. Cei doi dețin recordul de prezențe împreună la Iași, aceștia luând startul de 11 ori în această formulă. Ultima de concurs a început la primele ore ale dimineții cu ultimele patru probe special ale raliului, Păun și Dobrovăț, ambele de câte două ori.
Clasamentul provizoriu avea să se păstreze până la final, ordinea la general fiind următorarea: Simone Tempestini – Sergiu Itu (locul I), urmați de echipajele Sebastian Barbu – Bugdan Iancu, Bogdan Marișca – Sebastian Itu, Raul Badiu – Rareș Fetean, Andrei Gârtifan – Doru Vraja, Dan Gârtofan – Tudor Mârza.
Echipajele DTO Rally Team, Cristi Dolofan – Traian Pavel (Citroën C3 Rally2) și Eugen Cărăgui – Robert Fus (Peugeot 208 T16) s-au clasat pe locul 8, respectiv 13, în clasamentul general
Locul secund din Raliul Iașului menține echipajul Sebastian Barbu – Bogdan Iancu în lupta pentru titlu. După această etapă, cei doi sportivi au un total de 229,60 de puncte și își păstrează prima poziție în clasament. Simone Tempestini se află pe locul secund cu 218 puncte, iar Andrei Gîrtofan este pe locul III cu 210,20 de puncte.
În 2022, grupul Fildas – Catena este alături de echipajele DTO Rally Team care concurează în Campionatul Național de Raliuri Betano.
CATENA susține campionii!
Realizator: Florin Prodana, Oana Georgescu