Ediția din acest an a Raliului Maramureșului a marcat debutul oficial al sezonului competițional 2022, lista de înscrieri fiind una impresionantă, cu 77 echipaje la start, cu campionul en-titre Simone Tempestini la volanul unei mașini de concurs-surpriză, dar și cu o noutate: revenirea în centrul orașului Baia Mare a Super-specialei raliului care a avut coeficientul 1 și a totalizat 9 probe speciale și 138,35 de km, din care 3,8 km de macadam.
”Povestea de dragoste dintre lumea raliului și mirificul nord, revine!”
Cursa a debutat cu una dintre cele două probe noi, ”Preluca” (16 km), apoi, echipajele s-au îndreptat către binecunoscuta probă ”Copalnic”, una dintre cele mai tehnice și spectaculoase probe de asfalt din Campionatul Național de Raliuri Betano; a treia probă, ”Codru Butesii” a fost cea de-a doua probă specială nouă programată la Raliul Maramureșului și a măsurat 20,9 km. Din cele 77 de echipaje, 48 dintre ele au punctat pentru CNR, 25 pentru Rally2, iar pentru Campionatul Național de Raliuri pentru Autovehicule Istorice au alergat 5 echipaje.
Probe speciale noi, peisaje de vis și multă adrenalină, pentru că "Nicăieri nu-i ca acasă!"
Revenit în calendarul FRAS în 2021, Raliul Maramureșului a contat și pentru campionatul de asfalt cu probe noi și trasee diferite față de anul trecut. Învingător anul trecut, Simone Tempestini a decis să facă o schimbare-surpriză în ceea ce privește mașina de concurs: a concurat pe un Porsche 977 RGT, același model cu care Francois Delecour a participat în 2015 la etapele de Campionat Mondial și European. Colegul său de echipă (Napoca Rally Academy), Bogdan Marișca a venit decis să se dueleze din nou, ca și anul trecut pentru prima poziție. Două absențe notabile au marcat cursa inaugurală: Sebastian Barbu, locul III în 2021, care a concurat cu succes în Mexic la Raliul Națiunilor și Dan Gîrtofan. A fost prezent la start fiul său, Andrei Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2), care avea să facă o figură foarte frumoasă și Adrian Teslovan (Ford Fiesta R5), doi dintre piloții care s-au luptat anul trecut pentru titlul de la clasa RC2N. Bogdan Cuzma (Skoda Fabia R5), Jean Tatu (Skoda Fabia R5), Mihai Manole (Skoda Fabia Rally2) și bulgarul Ignat Issaev (Skoda Fabia R5) au completat lista celor care aspiră la topul clasamentului.
Echipajul Norbert și Francesca Maior (Peugeot 208 R2) au venit cu dor de revanșă după abandonul din 2021 și cu o mașină preparată special de DTO Rally Team. Avea să fie surprinzătoare clasarea lor pe prima probă din a doua zi de condurs când au reușind al treilea timp, în fața multor modele cu tracțiune integrală.
Prima zi a fost marcată de condiții meteo capricioase; temperaturile scăzute, ploaia și ninsoarea au dat bătăi de cap concurenților, dar și organizatorilor care, din cauza zăpezii căzute în Pasul Gutâi și pe drumul de legătură spre startul Power Stage-ului, amplasat în localitatea Mara, au hotărât să anuleze ultima probă specială a Raliului Maramureșului.
Câștigătorii ediției din acest an au fost:
- locul I: echipajul Ignat Petrov Issaev și Dinko Stoychev Georgiev (Bulgaria), Skoda Fabia R5,
- locul II: echipajul Simone Tempestini și Sergiu Itu, Porsche 997 GT3 RGT
- locul III: echipajul Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, Skoda Fabia R5.
Pentru că pilotul bulgar a concurat cu o licență one-event, Tempestini a beneficiat de puncte maxime după Raliul Maramureșului, în timp ce Gîrtofan Junior a primit punctele aferente locului secund.
În 2022, grupul Fildas-Catena este alături de echipajele DTO Rally Team care concurează în Campionatul Național de Raliuri Betano.
CATENA susține campionii!
Realizator: Oana Georgescu, Florin Prodana