Pe 28 august, legendara competiție L’Étape România by Tour de France care a luat startul din Piața Constituței (zona Palatului Parlamentului), i-a purtat pe cei peste 1350 de cicliști, între 10 și 83 de ani, amatori și profesioniști pe marile bulevarde din București. Aceștia au concurat pe trei trasee - The Race de 85 km, The Ride de 42 km și The City Adventure de 14 km, acesta fiind dedicat și tinerilor de peste 10 ani.
Catena – Farmacia inimii a fost partener principal al acestui eveniment de mare anvergură, atât de important pentru București, dar și pentru România, o competiție destinată cicliștilor cu experiență, cât și amatorilor din țară și din străinătate.
Peste 1.350 de cicliști, la linia de start a legendarei competiții desfășurată în premieră la București!
La startul curselor The Ride de 42 km și The Race de 85 km concurenții au avut onoarea să o aibă alături pe doamna E.S. Laurence Auer, Ambasadoarea Franței la București.
Numeroși sportivi (au concurat Carol-Eduard Novák, Ministrul Tineretului și Sportului, campioana olimpică Ana Maria Brânză și baschetbalistul Virgil Stănescu!), vedete și peste 5.000 de vizitatori au fost prezenți în Race Village-ul amplasat în Piața Constituției, pentru a descoperi povestea Tour de France, începută în urmă cu aproape 30 de ani în urmă.
Pentru a păstra tradiția ce poartă acest brand legendar, în Race Village a fost amenajat Muzeul Tour de France, cu ajutorul Amaury Sport Organisation A.S.O., organizatorii internaționali ai evenimentului. Cei prezenți au putut descoperi proiecții dedicate istoriei Turului Franței și cicliștilor de top, dar și exponate simbolice care fac Turul Franței atât de special: cele 3 tricouri distinctive, care sunt câștigate anual, tricoul oficial al evenimentului, marca Santini, realizat în Italia la cele mai înalte standarde în domeniuși ceasul Tissot T-Race Cycling Tour de France, ediție specială 2022.
Turul Franței este cea mai renumită cursă de ciclism din lume, urmărită în fiecare an cu pasiune de milioane de fani de pe întreg mapamondul. Legendarul eveniment sportiv a debutat în 1903, iar conceptul L’Etape by Tour de France s-a născut în 1993, din dorința de a da o șansă cicliștilor amatori de a trăi o astfel de experiență unică.
L’Étape România by Tour de France 2022 a fost organizat de MPG România, lider în marketingul sportiv și managementul de evenimente, cu un portofoliu impresionant de evenimente sportive (peste 1.000 pe an) pentru amatori. ”Prima ediție L’Étape România by Tour de France – Main Partner CATENA a însemnat, pe lângă o mare desfășurare de forțe, și o mare realizare pentru comunitatea iubitorilor acestui sport, reușind să pună pe harta internațională a ciclismului și țara noastră” – au spus organizatorii. ”Cei prezenți au putut descoperi mix-ul unic între experiența de top oferită de brandul Tour de France și atmosfera unui festival de ciclism”.
Două podiumuri pentru reprezentantele Catena Racing Team!
Tradiția L’Étape face ca primii sosiți la masculin și feminin în cursa The Race de 85 km să primească celebrul și mult-râvnitul tricou galben, simbol al victoriei, excelenței și determinării. La prima ediție a L’Étape România by Tour de France acesta a fost câștigat de Eduard Grosu și de Maria Ecaterina Stancu. Campionul ediției a înregsitrat și cel mai bun timp (17 secunde) pe secțiunea de SPRINT (300m), devenind și posesorul tricoului verde. La Feminin, Miriam Stan, a înregistrat un timp de 20 de secunde. Cătălin Luca Câmpean și Raissa Costea au fost cei mai rapizi tineri cicliști cu vârste între 15 – 18 ani, (cursa The Race); lor le-a fost înmânat tricoul alb.
Catena Racing Team, cel mai numeros și mai titrat club polisportiv al unei companii a participat la L’Étape România by Tour de France cu peste 40 de concureți, înscriși la diferite categorii. Bucuria pentru familia CATENA a fost cu atât mai mare cu cât și-a trecut în palmares două podiumuri prin Martha Aurora Ionescu (cursa The Ride – 42 km, categoria 50+) și Oana Mihaela Trif (cursa The Race – 85 km, categoria 30-39 ani).
„De cele mai multe ori călătoria este mai captivantă decât destinația. Pentru concurenți, timpul înregistrat la linia de finish este, poate, mai important, însă pentru noi, cei care dăm viață evenimentului, experiența oferită celor prezenți contează foarte mult. A fost o primă ediție plină de provocări dar, întreaga echipă MPG a avut ca misiune să-și onoreze promisiunea făcută acum 25 de ani de a crea bucurie prin sport. Duminică am trăit și noi emoția fiecărui start în competiție și ne-am bucurat de zâmbetele celor ajunși la finish, dornici să obțină medalia-simbol prezentă în 20 de țări ce găzduiesc această competiție. Acum putem spune că facem parte din marea familie Tour de France și sperăm ca ediția de anul viitor să îi determine pe cât mai mulți cicliști să cucerească trasee speciale și specifice legendarei competiții”, a declarat la final Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG.
Practic, prima ediție L’Étape România by Tour de France – Main Partner CATENA a însemnat mii de ore de muncă în echipă, peste 300 de voluntari și 80 de arbitri, peste 100 de autovehicule de securitate și intervenție în ziua cursei, 425 de intersecții securizate, peste 5.000 de garduri și elemente de siguranță și tot atât de multă determinare pentru a oferi tuturor pasionaților de ciclism o experiență memorabilă.
Și, o veste foarte importantă: evenimentul va fi organizat la București și în anul 2023!
Împreună punem România pe harta L’Étape by Tour de France!
Catena susţine Campionii!
Realizator: Oana Georgescu, Florin Prodana
Editor: Andrei Gheorghiu
Foto: Sabina Ghiormescu