Masinile de epoca, o moda care nu trece usor

Ce face dintr-un automobil o masina de epoca? Vechimea autoveiculului? Piesele originale? Faptul ca e functionala? Exista cateva conditii de omologare pentru ca o masina sa fie recunoscuta drept autovehicul de epoca: sa aiba cel putin 30 de ani vechime de la incetarea fabricatiei ultimului vehicul din seria careia i-a apartinut, sa fie in stare de originalitate: motor original, cutie de viteza originala, roti, faruri, jenti originale, culoarea vopselei sa se aproprie cat mai mult, sa indeplineasca caracteristicile tehnice de la data fabricatiei.

Daca toate aceste conditii sunt indeplinite se obtine atestatul de vehicul istoric sau vehicul restaurat.Pentru vehiculele istorice RAR elibereaza cartea masinii, mentionand in document vehicul istoric. Cele doua masini Ford Roadster respectiv Ford 1928 ale lui Mihai Dumitrescu au indeplinit toate aceste conditii, astfel incat proprietarul lor se poate mandri cu ele pe strazile Bucurestiului. Totusi cu Ford-ul al doilea Mihai Dumitrescu mai intampina unele greutati, legate de actele de proprietate, dar spera sa rezolve si aceste aspecte. “Le-am cumparat acum 30 de ani pe amandoua si de atunci lucrez in continuu la ele. Cu Fordul rodaster ma salvez financiar, o inchiriez la evenimente si astfel scot banii de intretinere pentru amandoua”, ne-a povestit Mihai Dumitrescu.

La iesirea din Bucuresti spre Giurgiu, un alt impatimit al masinilor de epoca, Marin Dobre a adunat la un loc 11 masini de epoca. Le-a adus din SUA. Toate sunt functionale. Cea mai veche este un Ford T din 1926, cea mai “noua” este din 1972, un Mustang de toata frumusetea. Fordul este, insa, mandria garajului lui Dobre, mai ales ca este din primele autovehicule de serie scoase de Ford. Se spune despre Gerard Ford, cand a scos pe banda acest tip de masina, ca ar fi fost intrebat daca poate sa ofere americanilor Ford T in mai multe culori, iar acesta ar fi raspuns: Am toate culorile posibile atat timp cat oamenii vor o masina neagra!

Alice-Claudia Gherman